Brownsberg en het einde van de super mooie tijd - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Nienke Ties - WaarBenJij.nu Brownsberg en het einde van de super mooie tijd - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Nienke Ties - WaarBenJij.nu

Brownsberg en het einde van de super mooie tijd

Door: Nienke

Blijf op de hoogte en volg Nienke

01 Juni 2008 | Suriname, Paramaribo

Hallo bakra’s!

Het zit erop, die mooie tijd! Uiteraard hebben we de laatste week nog wel even in stijl afgesloten! Donderdag avond waren we uiteraard weer aanwezig, voor de laatste keer, in Havana Lounge.

Zaterdag wilden we ook nog even gezellig uit, maar andere partypeople uit Paramaribo dachten daar anders over, het was een rustige avond, weinig mensen en daarom zijn we maar vroeg naar huis gegaan. Maar hierdoor waren we op zondag wel fit. Daarom hebben we toen de Paramaribose zoo maar even bezocht. Was wel even leuk om heen te gaan. Allerlei dieren gezien, veel dieren had ik ook al in het wild gezien, dan is het wel zielig om ze dan ineens opgesloten achter tralies te zien zitten.

Dinsdag zijn we nog een dag met Andy naar Brownsberg geweest. Dit was erg leuk en mooi. Eerst kwamen we aan op de top van de berg waar je een heel mooi uitzicht had over een groot stuk jungle en het stuwmeer. Hierna gingen we de jungle in op weg naar de watervallen. De heenweg was prima te doen. Eerst kwamen we aan bij de Leoval. Dit was een mooie waterval en hier hebben we even gezwommen. Daarna vervolgden we onze weg naar de Ireneval, deze waterval was nog groter. Ook hier hebben we even gezwommen. Andy en ik zijn nog op de waterval geklommen. Dit was wel een hele klim, het ging echt stijl omhoog, over gladde stenen. Best gevaarlijk eigenlijk, maar toen ik eenmaal boven was, was het de klim zeker waard! Hierna begon de terugweg… Pff… AFZIEN!!! De heenweg was steeds gemakkelijk naar beneden, maar de terug weg was continue omhoog!! Steeds uitgeputter bereikten we uiteindelijk weer de bus en na wat gegeten te hebben gingen we weer terug naar Paramaribo.

Woensdag avond was mijn laatste avond. We hebben eerst 2 uur in een limousine door Paramaribo getoerd. We trokken een hoop belangstelling, iedereen dacht dat we beroemde meiden waren, was erg mooi! We hebben ons daarna laten afzetten bij La Caff en hebben hier eerst de avond voortgezet en later in de Millennium. Het was een erg geslaagde laatste avond!

Donderdag was het tijd om te gaan. Eerst overdag koffer inpakken, wat een ellende. Het past natuurlijk niet, weer uitpakken, opnieuw inpakken, teveel kilo’s… Op het vliegveld kon ik gelukkig meereizen met iemand. Hij had te weinig kilo’s en ik teveel en anders moest ik bij betalen. Ik vroeg of ik dan met hem mee mocht reizen om de kilo’s te compenseren en dat mocht. Later hoorde ik dat ik dat gewoon achteloos had gevraagd aan de zoon van de president van Suriname, grappig! Het vliegtuig vertrok een kwartier eerder en ik landde 3 kwartier eerder. Dus een goede reis gehad. Op Schiphol heb ik gelukkig verder geen problemen gehad. Ik kon gewoon doorlopen bij de douane en ik hoefde gelukkig mijn koffer niet open te maken. Die moet je dan zelf weer inpakken, dat zag ik absoluut niet zitten, maar die dans heb ik mooi weten te ontzien!
Op Schiphol stond Furr al op me te wachten! Ik kreeg een warm ontvangst en was blij hem weer te zien!
Toen ik thuis kwam hadden zich daar ook al fans van mij verzameld. Erg leuk om iedereen weer te zien! We hebben lekker gelunched.

Ik vind het jammer om weg te zijn uit Suriname. Ik heb daar zo’n ontzettend mooie tijd gehad, daar zal ik echt vaak aan terug denken met heel veel plezier! Je kunt ook erg moeilijk vertellen hoe het daar geweest is als je die vraag krijgt, ik heb zoveel meegemaakt in zo’n korte tijd. Zoveel gezien, meegemaakt, ervaren en indrukken opgedaan moeilijk te beschrijven wat je allemaal hebt beleefd. Maar deze tijd is echt een tijd om nooit te vergeten! Maar ik ben nu wel weer blij om terug te zijn in Nederland. Het is fijn om iedereen weer te zien na zo’n lange tijd.

Ik wil iedereen bedanken voor de leuke en lieve reacties op de site!

Bigi brasa Nienke

  • 02 Juni 2008 - 16:26

    Omke Jan:

    Welkom thuis

  • 02 Juni 2008 - 17:15

    Lisetske:

    Vond het leuk dat je het mooi hebt gehad maar ben blij dat je nou weer terug bent hihi!!! Liefs lisette

  • 03 Juni 2008 - 17:24

    Klasien:

    Gezellig dat je weer thuis bent en fijn dat je zo'n ontzettend leuke tijd in Suriname hebt gehad...............
    mama xxxx

  • 03 Juni 2008 - 19:05

    Ronnie :

    Hey Ties

    Ik mis je hier in suri.

    Spreken elkaar weer in nl

    Groetjes

    Ronnemans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Nienke

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 2577
Totaal aantal bezoekers 29373

Voorgaande reizen:

24 Januari 2008 - 24 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: